Chiftelute din naut la cuptor (de post)

Pentru ca se apropie Pastele, am cautat solutii pentru retete traditionale de Paste, dar reinterpretate intr-un mod mai sanatos.

M-am gandit sa va impartasesc o reteta de post, in special pentru cei care tineti post si poate ramaneti fara idei, dar si pentru cei care cred ca in post “nu ai ce sa mananci”.

Aceasta reteta am descoperit-o intr-un restaurant cu specific libanez, sub denumirea de Falafel – chiftelute din naut cu verdeata. Probabil ca multi dintre voi ati gustat deja acest fel de mancare si sunt convinsa ca v-a placut. Mie mi-a placut foarte mult si m-am gandit sa introduc aceste chiftelute in meniul meu, doar ca am simtit nevoia sa inlocuiesc procedeul de prajire si sa vad ce va iesi daca le introduc in cuptor.

Pregatita sa experimentez aceasta reteta noua, m-am aprovizionat cu ingredientele necesare:

  • Boabe de naut fierte (fie 2 conserve a cate 240g fiecare, de naut deja fiert, fie 200g de boabe uscate pe care le fierbem noi);
  • Apa din conserva sau apa in care am fiert nautul – o cescuta (50ml);
  • Pasta de susan (Tahini) – 2 linguri (20ml);
  • Faina integrala de ovaz – 20g (1 lingura pusa in compozitie si inca 1 lingura pentru format chiftelute);
  • Ceapa verde – o legatura (50-60g) sau 1 ceapa rosie tocata marunt;
  • Usturoi verde – o legatura (50-60g) sau 2-3 catei de usturoi uscat zdrobiti;
  • Patrunjel – o legatura;
  • Ulei de masline – 4 linguri (40ml);
  • Sare, piper, chimion si coriandru macinat.

Intr-un bol mai mare, cu ajutorul unui blender vertical, am pasat bine boabele de naut adaugand si putina apa, in functie de cat a fost necesar pentru a putea pasa bine nautul.

Am adaugat apoi toate celelalte ingrediente si am amestecat bine pana cand am format o pasta omogena.

Din compozitia obtinuta am format chiftelutele, le-am asezat pe foaie de copt intr-o tava si le-am dat la cuptor 15-20 minute pe o parte, apoi le-am intors si le-am mai lasat 15-20 de minute si pe partea cealalta. Au iesit foarte gustoase si fara sa fie prajite, ba chiar au o aroma mult mai placuta decat cele prajite. Din toata compozitia au iesit 18 chiftelute (3 portii a cate 250g).

Eu am ales sa le servesc cu salata de patrunjel si rosii, o salata foarte simpla si racoritoare, la care am folosit (pentru o portie):

  • 1 rosie;
  • 1 legatura de patrunjel proaspat;
  • 2 fire de ceapa verde;
  • 1 lingura ulei de masline;
  • 1 lingura suc de lamaie;
  • Sare si piper dupa gust;
  • Seminte de susan (optional).

Aceste chiftelute se pot servi atat calde, cat si reci, alaturi de orice salata (salata de patrunjel si rosii, salata de castraveti cu marar, salata verde, salata din mai multe legume, etc.).

Eu am facut si un sos dintr-o lingura de pasta de susan, 2 linguri de apa, 1 lingurita de suc de lamaie si un praf de sare.

Valorile nutritionale pentru o portie formata din 6 chiftelute (250g), salata de patrunjel si rosii (150g) si sos de susan (30ml), sunt:

  • Proteine – 12g;
  • Lipide – 23g;
  • Glucide – 30g;
  • Fibre – 13g;
  • Calorii – 480kcal.

Este o masa delicioasa, consistenta si usor de digerat, potrivita atat pentru pranz cat si pentru masa de seara.

Va invit sa o incercati si va doresc pofta buna!

 

Solicită programare

E simplu! Completeaza formularul de mai jos și în maxim 48 ore vei fi contactat pentru stabilirea programării.