Drob vegetarian cu salata de legume

Peste cateva saptamani ne vom bucura de sfanta sarbatoare a Pastelui, zi pentru care cei mai multi oameni au inceput deja pregatirile. Dintre toate preocuparile legate de aceasta sarbatoare, am observat ca cea mai importanta dintre ele este preocuparea pentru masa de Paste. In functie de preferintele fiecaruia, au inceput deja sa se gandeasca la meniu, sa-si faca lista de cumparaturi, sa-si stabileasca bugetul si multe alte detalii.

Conform traditiei in aceasta zi se mananca in special oua fierte, vopsite sau incondeiate in prealabil, salata boeuf, drob de miel, friptura de miel, ciorba de miel si bineinteles pasca sau cozonac. Si eu am crescut cu aceste traditii si cu aceste feluri de mancare, dar intre timp am realizat ca nu este unul dintre cele mai sanatoase meniuri, mai ales pentru o singura zi. Un astfel de meniu este mult prea bogat in grasimi, carbohidrati simpli si rafinati si foarte sarac in fibre, greu digerabil, solicita foarte mult ficatul si este o adevarata bomba calorica.

Totusi, nu toata lumea este incantata de carnea de miel, fie nu le place gustul, fie au o alimentatie vegetariana, dar asta nu inseamna ca nu se pot bucura de mancaruri gustoase la masa de Paste.

Anul acesta eu am cautat o alternativa mai sanatoasa pentru reteta de drob, mai usor digerabila, hranitoare, foarte gustoasa, usor de pregatit si bineinteles sa nu fie o problema mentinerea greutatii.

Am experimentat o reteta vegetariana de care am fost foarte incantata si am decis sa va impartasesc reteta din timp, astfel incat, cei interesanti sa aiba timp sa se aprovizioneze cu tot ce este necesar pentru a o putea pregati pentru masa de Paste.

Asadar, ingredientele necesare sunt:

  • Linte rosie – 250g (o cana)
  • Ciuperci Champignion – 250g
  • Morcov – 1 bucata (100g)
  • Ceapa – 1 bucata (100g)
  • Ceapa verde – 1 legatura (50g)
  • O legatura de patrunjel
  • O legatura de marar
  • Ulei de masline – 20 ml (2 linguri)
  • Oua – 5 bucati (2 crude pentru legat compozitia si 3 fierte tari)
  • Sare si piper dupa gust.

Mod de preparare:

  1. Intr-un vas, am pus lintea bine spalata peste care am adaugat 2 cani de apa si am lasat-o la fiert timp de 15-20 de minute, apoi am scurs-o bine si am lasat-o deoparte intr-un bol mare.
  2. Ciupercile, ceapa si morcovul, curatate si spalate, le-am tocat cubulete mici si le-am sotat timp de 10 minute intr-o tigaie non-adeziva, in 2 linguri de ulei de masline, apoi am adaugat compozitia in bol, peste linte.
  3. Am spalat bine ceapa verde, patrunjelul si mararul, le-am tocat marunt si le-am adaugat peste celelalte ingrediente, am adaugat sare si piper dupa gust (o lingurita de sare si un varf de lingurita de piper) si 2 oua batute, apoi am amestecat bine intreaga compozitie.
  4. Intr-o tava pentru chec (eu am folosit una de unica folosinta), am adaugat un sfert de compozitie, apoi am asezat ouale fierte tari, curatate, peste care am adaugat si restul compozitiei si am dat la cuptor pentru 40 de minute.

Am obtinut astfel 1kg de drob, pe care l-am impartit in 4 portii a cate 250g.

Ca si garnitura am ales sa pregatesc o salata cu multe legume proaspete.

Ingrediente pentru salata (pentru 2 portii):

  • Salata verde – 7-8 frunze (100g)
  • Rosii – 1 bucata (100g)
  • Castraveti – 1 bucata (100g)
  • Ardei capia – 1 bucata (100g)
  • Ridichi – 4-5 bucati (100g)
  • Ceapa verde – o legatura (60g)
  • Ulei de masline – 20ml (2 linguri)
  • Sare si piper dupa gust
  • Seminte de in si susan (optional)

Valorile nutritionale/portie (250g drob si 300g salata) sunt:

  • Proteine – 31g;
  • Lipide – 23g;
  • Glucide – 55g;
  • Fibre – 10g;
  • Calorii – 550kcal.

Asadar, pentru masa de pranz, in ziua de Paste, o portie de drob cu salata de legume proaspete este alegerea ideala, este o masa consistenta, dar usor digerabila, bogata in proteine, mai saraca in grasimi decat reteta cu carne de miel, glucidele continute sunt cu absorbtie lenta, este bogata in fibre, iar numarul de calorii este foarte potrivit pentru masa de pranz.

Dupa o astfel de masa nu ne vom consuma toata energia in procesul de digestie, ci vom avea energie si pentru alte activitati, cum ar fi o plimbare sau diverse activitati distractive cu familia.

Pofta buna si Paste fericit va doresc!