Quesadilla cu ciuperci si mozzarella

Quesadilla este un preparat culinar care cucereste de fiecare data. Originea lui este in Mexic si in traducere ar insemna un fel de placinta cu branza. Reteta initiala era formata din foi (tortillas) de grau sau porumb si branza, dar ulterior aceasta a inceput sa fie pregatita in mai multe variante: cu legume, cu carne si servita cu diferite tipuri de sos (sos guacamole, sos salsa sau smantana).

Nu imi mai amintesc exact cum am aflat de aceasta reteta, stiu doar ca obisnuiesc sa o pregatesc de cativa ani si de fiecare data este o reteta care impresioneaza si cucereste chiar si cele mai pretentioase gusturi.

O pregatesc rapid atunci cand organizez o aniversare la mine acasa, dar nu vreau sa stau mult timp in bucatarie, atunci cand vin cativa prieteni in vizita si vreau sa-i servesc cu o gustare rapida sau atunci cand vreau sa ma rasfat si vreau sa-mi pregatesc o masa deosebita; desi am pregatit-o de nenumarate ori, de fiecare data o percep ca pe un fel de mancare special care imi bucura papilele gustative.

Eu obisnuiesc sa pregatesc varianta vegetariana, cu mici variatii in combinatia de ingrediente, dar in principal, ingredientele necesare pentru o portie sunt urmatoarele:

  • 2 foi de tortilla din grau;
  • 125g de ciuperci champignion;
  • 1 ardei capia mai mic (50g);
  • 1 ceapa rosie mai mica (50g);
  • Masline feliate (50g);
  • Mozzarella rasa (50g);
  • 1 lingura ulei de masline;
  • Sos salsa picant (50g).

Mai intai imi pregatesc ingredientele pe care le voi gati: curat ciupercile si le tai feliute subtiri, ardeiul capia il tai fasiute, dar nu foarte subtiri, ceapa rosie o tai pe jumatate, apoi feliute, iar maslinele le cumpar gata feliate. Intr-o tigaie non-adeziva pun o lingura de ulei de masline peste care adaug imediat toate ingredientele de mai sus si le gatesc timp de 10 minute pana se inmoaie si se si evapora apa pe care si-o lasa in special ciupercile, deci le gatesc la foc mai mare. Atunci cand folosesc in reteta masline, nu e nevoie sa mai adaug sare, deoarece maslinele impreuna cu mozzarella sunt suficient de sarate; daca nu adaug masline, atunci pun putina sare.

In timp ce legumele se gatesc, dau pe razatoare mozzarella, asta daca nu cumva am cumparat mozzarella deja rasa, iar cand legumele sunt gata le scot din tigaie si impreuna cu mozzarella rasa le pregatesc pentru a umple foile de tortilla.

In aceeasi tigaie non-adeziva curata, fara sa o ung cu ulei sau alte grasimi, adaug o foaie de tortilla, pe jumatate din ea adaug jumatate din compozitia de legume gatite, peste ele vin cu mozzarella rasa, apoi trag cealalta jumatate de foaie peste ele si presez putin, practic impaturesc legumele cu foaia de tortilla, o intorc pe partea cealalta si las sa se coaca timp de 20-30 de secunde la foc mic, apoi o scot din tigaie si continui cu cea de a doua foaie.

Cele doua foi de tortilla umplute le tai pe jumatate si obtin 4 triunghiuri pe care le asez pe o farfurie decorata cu frunze de salata. Alaturi pun 2 linguri de sos salsa, fie cumparat gata preparat, fie il pregatesc in casa dintr-o conserva de rosii cubulete si putin ardei iute.

Valorile nutritionale pentru o portie formata din doua foi de tortilla (4 triunghiuri) sunt urmatoarele:

  • Proteine – 27g;
  • Lipide – 38g;
  • Glucide – 65g;
  • Fibre – 9g;
  • Calorii – 696kcal.

Quesadilla este un preparat culinar foarte satios pregatit in aceasta combinatie de ingrediente, iar dupa cum puteti vedea este si destul de bogat caloric, deci ar fi bine sa fie consumat la masa de pranz. Pentru masa de seara ar fi bine sa nu adaugati masline si nici mozzarella, puteti adauga in loc putin tofu afumat care inlocuieste cu succes gustul de branza.

In functie de preferinte pot fi combinate si alte legume, poate fi adaugata si carne, diverse tipuri de branza sau o puteti pregati de post, doar cu legume.

Va invit sa o incercati si voi!