Salata boeuf dietetica (si de post)

Salata boeuf este derivata din salata ruseasca, numita Olivier, si are o istorie foarte interesanta, dar nu asta vreau sa va impartasesc acum. Varianta traditionala romaneasca a acestei salate este nelipsita de pe mesele romanilor, in special de sarbatori si diverse mese festive.

Varianta cea mai comuna contine: cartofi, morcovi, telina, mazare, castraveti si gogosari murati, maioneza, iar uneori se adauga si carne (de vita sau de pui). Aceasta combinatie de ingrediente este foarte buna la gust, nu contest, am crescut cu aceasta salata servita la fiecare sarbatoare, dar intre timp, de cand studiez mai mult alimentele si nutritia, am descoperit ca este o combinatie foarte nepotrivita, este greu digerabila, bogata in carbohidrati simpli, foarte bogata in grasimi, cu un indice glicemic destul de ridicat si bineinteles bogata in calorii.

Si pentru aceasta reteta, din nou, am cautat o varianta mai sanatoasa, astfel incat sa ne putem bucura in continuare de gust si de traditie, dar sa avem grija si de sanatatea noastra si sa ne mentinem cu usurinta si kilogramele.

Asadar, am creat o reteta in care am inlocuit cartofii si morcovii fierti, ambele avand un indice glicemic mare, cu cartofi dulci fierti, care inlocuiesc cu succes consistenta cartofilor si dulceata morcovilor si au si un indice glicemic mai mic. Este o reteta ideala atat pentru diabetici, cat si pentru cei care vor sa-si mentina greutatea sau sa slabeasca.

Reteta pe care v-o propun am realizat-o din:

  • Cartofi dulci fierti – 400g (un cartof mai maricel);
  • Mazare fiarta (in conserva) – 400g;
  • Castraveti si gogosari murati – 250g;
  • O lingura de mustar;
  • Sare si piper.

De asemenea, pentru a nu incarca cu prea multe grasimi salata, am ales sa fac maioneza vegetala, compusa din:

  • 50 ml lapte de soia simplu;
  • 50 ml ulei de floarea soarelui;
  • 1 lingura suc de lamaie;
  • 1 varf de lingurita de curcuma (turmeric), pentru culoare, dar e optional;
  • sare.

Mod de preparare:

  1. Am fiert cartoful dulce in coaja timp de 15-20 de minute (de cand apa a ajuns la punctul de fierbere, se fierbe mult mai repede decat cartoful normal), dupa care l-am lasat sa se raceasca, apoi l-am curatat.
  2. Intr-un bol mare, am pus cartoful dulce taiat cubulete mici, am adaugat peste el mazarea din conserva si castravetii si gogosarii taiati cubulete mici si bine scursi de zeama.
  3. Separat, in paharul blender-ului vertical, am adaugat toate ingredientele pentru maioneza, am amestecat cu blender-ul timp de 1 minut, continuu, si am obtinut maioneza.
  4. Am adaugat maioneza peste legume, o lingura de mustar, am potrivit de sare si piper si am amestecat bine pana am obtinut o compozitie omogena.

Din toata compozitia am obtinut 4 portii a cate 300g, iar pentru prezentare si servire am ales sa adaug 2 trandafirasi din ridichi. Salata se poate servi si simpla, doar cu ridichi, nu este gretoasa, dar se pot adauga si 2 felii de paine integrala.

Valorile nutritionale/portie (300g salata si 100g ridichi) sunt:

  • Proteine – 5g;
  • Lipide – 13g;
  • Glucide – 32g;
  • Fibre – 9g;
  • Calorii – 266kcal.

Dupa cum vedeti contine foarte putine calorii, deci putem adauga linistiti si 2 felii de paine integrala, un ou fiert si poate fi un mic dejun foarte gustos pentru ziua de Paste.

Pofta buna sa aveti!

 

Solicită programare

E simplu! Completeaza formularul de mai jos și în maxim 48 ore vei fi contactat pentru stabilirea programării.