Salata de “icre” din seminte de chia

Astazi vreau sa va impartasesc o reteta foarte delicioasa si satioasa pentru o gustare rapida cu foarte putine calorii. Am intalnit in ultima perioada o serie de persoane care, pentru a mai scapa de cateva kilograme, si-au propus sa evite masa de seara si sa serveasca doar o mica gustare.

Spre uimirea mea, majoritatea acestor persoane, consumau cam acelasi lucru: 2-3 felii de paine cu icre. Pentru ca e rapid de pregatit, adica exista tot timpul in frigider o cutie cu icre, se intind rapid pe paine, se mananca cu usurinta si in picioare, pe fuga, si tin si de foame. Deci, problema rezolvata rapid si cu minim de efort, dupa parerea lor. Din punctul meu de vedere, nu este nici pe departe o solutie buna si voi explica si de ce, si mai mult decat atat, am gasit si o varianta mult mai buna.

Am descoperit in bucataria raw-vegana o reteta de salata din seminte de chia care inlocuieste foarte bine salata de icre, este chiar mai gustoasa, dupa parerea mea, este foarte satioasa si mult mai saraca in grasimi si calorii, deci o varianta mult mai buna pentru cei care doresc sa mai piarda cateva kilograme. Este de asemenea, o reteta ideala pentru perioadele de post sau pentru persoanele care doresc sa adopte o alimentatie vegetariana totala, iar beneficiile semintelor de chia le-am detaliat intr-un alt articol.

Asadar, pentru salata noastra de “icre”, avem nevoie de:

  • 50g de seminte de chia (5 linguri);
  • 450ml de apa (aproximativ 2 pahare);
  • 20ml de ulei de masline (2 linguri);
  • 2-3 linguri de zeama de lamaie (zeama de la aproximativ jumatate de lamaie);
  • 100g de ceapa rosie taiata marunt (o ceapa potrivita);
  • Un praf de sare (5g);
  • Optional, am descoperit un mic truc, putem adauga continutul a 1-2 capsule de Omega 3 (ulei de peste), ceea ce va da un usor gust si miros de peste, pentru cine doreste.

Intr-un bol punem semintele de chia peste care adaugam apa, amestecam si lasam sa se inmoaie semintele timp de 10 minute, timp in care compozitia va dobandi o consistenta gelatinoasa. Continuam apoi sa adaugam uleiul de masline, zeama de lamaie, ceapa taiata marunt, amestecam bine, potrivim de sare, eventual adaugam si uleiul de peste si salata este gata in maxim 15 minute, cu minim de efort.

Dupa calculele mele, valorile nutritionale pentru 100g de salata sunt:

  • Proteine – 2g;
  • Lipide – 6g;
  • Glucide – 5g;
  • Fibre – 3g;
  • Calorii – 75kcal.

Spre deosebire de orice salata de icre care are urmatoarele valori:

  • Proteine – 2g;
  • Lipide – 50g;
  • Glucide – 2g;
  • Fibre – 0g;
  • Calorii – 500kcal.

Deci, o gustare formata din 2-3 felii de paine cu salata de icre nu este nici pe departe o solutie pentru inlocuirea mesei de seara, ba e chiar mai bogata caloric si in grasimi decat o portie de mancare gatita, mult mai consistenta.

In schimb, salata din seminte de chia o putem consuma oricand dorim: la masa de dimineata alaturi de alte alimente, ca gustare sau la masa de seara alaturi de o salata cu multe legume.

Va invit sa o incercati si voi! Pofta buna!