Spaghete din grau dur cu sos de rosii

Am observat ca multi oameni evita sa consume paste si asta deoarece fie le e teama sa nu se ingrase, fie nu stiu sa le pregateasca sau poate au gustat retete care nu au fost pe gustul lor si au ramas cu o impresie generala eronata, cred eu.

E important sa intelegem ca nu toate pastele sunt la fel, deoarece nu toate pastele sunt obtinute din acelasi tip de grau. Exista paste din grau moale si paste din grau dur. Pastele din grau moale sunt cele care se lipesc, se rup, au un indice glicemic mare (nu sunt recomandate diabeticilor), au foarte putini nutrienti si favorizeaza ingrasarea. Pastele din grau dur sunt cele care nu se lipesc intre ele, nu se rup, au un indice glicemic mai scazut, sunt bogate in proteine si fibre si nu ingrasa la fel de mult ca celelalte. Bineinteles ca este recomandat sa le consumam in cantitati moderate si de preferat inainte de orele 14-15, pentru a evita riscul de ingrasare.

Indiferent din ce categorie alegem sa consumam, trebuie sa stim totusi ca pastele se combina doar cu legume sau sosuri vegetale si nu cu carne, oua, branza, smantana.

Asadar, putem consuma fara frica paste din grau dur la masa de pranz (orele 13-14) si ne putem bucura de o masa hranitoare, usor de pregatit si foarte gustoasa.

In continuare vreau sa va impartasesc reteta mea preferata de paste “Spaghete din grau dur cu sos de rosii”. De ce este reteta mea preferata? Pentru ca o pot pregati foarte repede, in doar 15-20 de minute, stiu ca este hranitoare, este si satioasa, este gustoasa si cu siguranta “imi iese” si nu risc sa raman nemancata, mai ales cand ma grabesc.

Ce ingrediente am folosit (pentru 2 portii):

  • Spaghete din grau dur – 200g (in stare uscata, fierte ajung la 400g);
  • Rosii cubulete (la conserva) – 400g (o conserva);
  • Ulei de masline – 20ml (2 linguri);
  • Usturoi – 3-4 catei zdrobiti;
  • Sare – 10g (2 lingurite rase, una in apa in care fierb spaghetele si una in sos);
  • Piper si busuioc – dupa gust;
  • Patrunjel proaspat – jumatate de legatura.

Mai intai pun apa la fiert intr-un vas cu un volum de minim 2 litri. Cand apa a dat in clocot pun spaghetele rupte (in 2 sau in 3) si le las la fiert atat cat scrie pe ambalaj, de obicei undeva intre 7 si 9 minute.

Intre timp pregatesc sosul, intr-o tigaie non-adeziva pun 2 linguri de ulei de masline peste care adaug imediat si rosiile cubulete din conserva, pun capacul si las la foc mic pentru 8-10 minute, dupa care adaug usturoiul zdrobit, mai las 2 minute, apoi sting focul, adaug sare, piper si busuioc dupa gust si gata sosul.

Pe farfurie scot pastele scurse, 200g/portie, adaug peste ele jumatate din sos, tot 200g, iar deasupra presar patrunjel proaspat tocat.

Deci o portie cantareste aproximativ 400g (200g spaghete, 200g sos), iar valorile nutritionale/portie sunt:

  • Proteine – 15g;
  • Lipide – 12g;
  • Glucide – 80g;
  • Fibre – 9g;
  • Calorii – 500kcal.

Eu cred ca este o reteta usor de pregatit de catre oricine, chiar daca nu are prea multa experienta in bucatarie, este excelenta pentru masa de pranz si nu prezinta nici un pericol pentru mentinerea greutatii corporale.

Eu va doresc spor la gatit si pofta buna!

 

Solicită programare

E simplu! Completeaza formularul de mai jos și în maxim 48 ore vei fi contactat pentru stabilirea programării.